BEWEGEN

Mijn trainingsmotivatie

Geschreven door Youri Poper 2 april 2018 0 reacties

Last van motivatie tijdens het trainen, je bent niet de enige. Hierbij vertel ik over mijn trainingsmotivatie…

Ik ben iemand die zich prettig voelt met een training als er een hoge belastbaarheid en veel zweten bij komt kijken. Ik ben ook iemand die niet snel van een bepaald trainingsschema afwijkt, maar dat ben ik. Voor ieder persoon is dat anders, dat heb ik gemerkt in de afgelopen 2 jaar dat ik training geef. Ik haal mijn trainingsmotivatie uit progressie. Ik ga iedere training in met het doel om mezelf te willen verbeteren. Ik haal mijn trainingsmotivatie uit progressie, fitter worden, mijn lichaam gezond houden en krachtiger worden voor mijn hobby(voetbal). Iedere training ga ik in met het doel om mezelf te willen verbeteren. Iedereen heeft het wel eens moeilijk om zijn of haar motivatie te vinden.

De drie meest voorkomende excuses:

1. Ik heb geen tijd
2. Ik ben te moe
3. Het is te saai

Deze 3 kloppen allemaal niet. Wanneer je een hele dag gewerkt hebt is het juist handig om even je gedachten ergens anders op te zetten, met bijvoorbeeld sporten. Wanneer je de Milon doet kost dit maar 35 minuten tijd van je dag, die kun je vast wel ergens tussenplakken toch? Ook de saaie kant van het sporten klopt niet. Jijzelf bent namelijk de uitdaging en haal dus de motivatie uit het fitter maken van jezelf en het verbeteren van jezelf!

Resultaat

Motivatie komt voor mij op plek 1, 2 en 3 als het aankomt op het behalen van resultaat.

Dus het maakt mij niet uit waar je hart sneller van gaat kloppen en je bloed sneller van gaat stromen, maar vind het!
Laat je niet beïnvloeden door wat andere mensen zeggen wat je het beste kunt doen. Doe iets wat je leuk vindt en ik beloof dat de resultaten vanzelf komen! Dat is mijn geheim voor de juiste trainingsmotivatie & ik gun het jou hetzelfde!




We durven te wedden dat je dit ook leuk vindt

Laat een reactie achter

REN MET TEN!FACEBOOKINSTAGRAM