Fit & SlankVOEDING

Veel voorkomende vragen tijdens de ‘Fit & Slank’-cursus

Geschreven door Ger Deckers 23 juli 2017 0 reacties

Veel voorkomende vragen tijdens de ‘Fit & Slank’-cursus

Vraag: Ik heb een lactose-intolerantie wat is een goed alternatief voor magere yoghurt?

Antwoord: Sojayoghurt is een goed alternatief voor magere yoghurt, dit product bevat calcium en vitamines, de hoeveelheid calcium, eiwit en vitamine B2 zijn vergelijkbaar.

Vraag: Als ik minder eet dan “de regel van 3” val ik dan meer af, omdat ik minder kcal eet?

Antwoord: Nee, minder eten is niet de oplossing voor meer af te vallen, je lichaam heeft minimaal een bepaalde hoeveelheid voedingstoffen per dag nodig, door minder te eten haal je de balans uit je voeding en werkt je stofwisseling niet maximaal en zal je eerder bijkomen dan af vallen.

Vraag: Waarom is yoghurt zo belangrijk?

Antwoord: Yoghurt is een uitstekend tussendoortje, het vult je maag waardoor je geen hongergevoel krijgt en dus de kans kleiner wordt dat je gaat snoepen. Calcium in de yoghurt stimuleert de vetverbranding en zorgt ervoor dat het lichaam minder vet aanmaakt. Het melkwei zorgt voor zowel de opbouw van spieren als de verbranding van vet wordt gestimuleerd.

Vraag: Zijn lightproducten gezond?

Antwoord: Light betekent dat er van het hoofdingrediënt dus vet, suiker of energie 1/3 minder in zit. Dit zegt niets over het gezondheid aspect van het product. De fabrikant kan er dus 1/3 minder vet indoen, maar suiker toevoegen en mag het dus toch light noemen. Bv: Light chips bevat 1/3 minder vet maar niet 1/3 minder kcal, er zitten meer koolhydraten in.

Vraag: Waarom is 6x per dag eten zo belangrijk?

Antwoord: Door regelmatig vitale voeding te eten heb je geen hongergevoel, je maag is steeds gedeeltelijk gevuld en je zult dus minder snel gaan snoepen. Doordat je regelmatig eet is je stofwisseling (je motor) constant aan het verbranden en zorgt ervoor dat je gedurende de gehele dag ook s, avonds nog energie hebt.

Vraag: Zijn noten gezond?

Antwoord: Ja, noten zijn gezond, ze bevatten veel onverzadigde vetten. Het eten van ongezouten noten beschermt tegen bepaalde hart- en vaatziekten en verlaagt het LDL-cholesterol. LDL-cholesterol is niet goed voor de bloedvaten. Noten zijn hoog in de kcal, 100 gram walnoten bevatten 708 kcal. Wil je afvallen beperk dan het gebruik van noten in je dagelijkse voeding.



We durven te wedden dat je dit ook leuk vindt

REN MET TEN!FACEBOOKINSTAGRAM