BEWEGENKickboksenSamen sporten

Waarom kickboksen een goede work-out is

Geschreven door Ger Deckers 27 juli 2017 0 reacties

Waarom kickboksen een goede work-out is

Door Kickboksen krijg je een mooi uitgebalanceerd lichaam, meer spierkracht, het pept je mentaal op en het is een perfect middel om je dagelijkse problemen van je af te meppen, daarbij is het een training met een hoge verbranding aan calorieën.

Mannensport? No way!

Kickboksen had de reputatie een mannensport te zijn, maar als je nu in de sportscholen binnen loopt zul je zien dat de deelnemers uit 50% vrouwen bestaat. Het is een workout waarbij je elke spier in je lichaam traint, je krijgt een sterkere core, strakkere armen, benen en schouders en verbrand bij deze hoge intensiteit training tot 600 tot 800 calorieën per uur. Buik, billen en benen worden getraind en daarom bij uitstek ook geschikt voor vrouwen.

Intensief

De lessen zijn intensief maar zeer afwisselend, denk hierbij aan stoten, trappen maar zeker ook sit-ups, push-ups, squats, werken op trapkussen, stootkussens of de bokszak, je werkt aan je spieren aan je conditie en het is een uitstekende uitlaatklep en je hele lichaam wordt sterker.

Je hebt kickboksen voor mensen die wedstrijden vechten, daarin wordt gespard en het kan er hard aan toe gaan, maar als je wilt kickboksen om af te vallen, je conditie te verbeteren, je spieren sterker te maken en je fit wil voelen kan dat ook.

Body & Mind

Kickboksen is niet alleen goed voor je body of conditie, maar het maakt je ook mentaal sterker, je blijft jezelf uitdagen om diep te gaan en je grenzen te verleggen en je voelt je zelfverzekerder.

Dus trek die handschoenen aan en doe mee met een FULL BODY KICKBOXING WORKOUT!




We durven te wedden dat je dit ook leuk vindt

REN MET TEN!FACEBOOKINSTAGRAM